Dupa table inteligente, televizoare cu plasma, xerox ultima generatie, a venit randul laboratorului de fonetica, si a casetofoanelor model 2009.
Am impresia ca domnul Cornelius, este agent de vanzari la una din firmele care ofera institutiilor de invatamant "echipamente moderne pentru cursuri dinamice si interactive ca premisa a unui invatamant alineat la standarde europene."
De pe site-ul unuia dintre aceste firme am gasit informatii despre laboratorul fonetic: "Laboratorul fonetic este ideal pentru:
- Profesorii si asistentii care isi doresc studenti pregatiti pentru sustinerea examenelor la diferitele limbi straine;
- Profesorii sau asistentii care doresc desfasurarea cursurilor pe diferite grupe de aptitudini (incepatori, avansati etc.) cu aplicatii cu grad diferit de dificultate."
Desigur ca putem sa facem in liceu ceea ce se face in facultate, dar eu consider ca nu e cazul sa exageram ca deja in clasa a VII, la mate, elevii fac elemente de geometrie pe care eu le-am facut in clasa a IX, la profil de mate-fizica.
De altfel nu cred ca e cazul ca directorul de liceu sa faca laboratoare din banii parintilor. Pentru asta exista Ministerul Invatamantului, Primaria, institutii care au bani alocati de la buget ptr licee.
Sau poate o vrea Cornelius, ca fondul scolii, dat de parinti sa fie de 500ron/an, ca sa putem sa facem laborator de fonetica, sa cumparam table inteligente, casetofoane, plasme si tot ce a mai vazut el pe la targurile si prezentarile pe la care se preumbla.
De pe site-ul liceului aflam: ariile specifice de interes pentru clasele bilingve de engleza sunt: Geografia Marii Britanii si a Statelor Unite (clasa a IX-a); Istoria Marii Britanii si a Statelor Unite, Drepturile Omului (clasa a X-a); Studii Culturale Americane (clasa a XI-a) si Studii Culturale Britanice (clasa a XII-a). Aceste materii sunt predate în limba engleza. În masura posibilitatilor colegiul nostru poate oferi si alte materii predate în limba engleza, daca în anul respectiv dispune de cadre didactice care sunt calificate sa predea materia respectiva în limba engleza. "
Pana una alta, hai sa predam aceste materii in limba engleza, domnule Cornelius, asa cum prevede profilul liceului, si dupa aia sa avem pretentii la laborator de fonetica...
2. ref la "casetofoane model 1990 toamna"
Parintii mei au un TV Panasonic, model 1990 toamna, care functioneaza de atunci, cate 10 ore/zi, si nu s-a stricat niciodata, spre deosebire de cel achizitionat de 2 ani, adica model 2007 primavara, care s-a stricat de 2 ori.
Daca casetofonul respectiv functioneaza, care e problema ca e un model mai vechi?
Sunt barbati care isi schimba sotia pe motiv ca e veche, model 1990 toamna, drept urmare isi achizitioneaza una mai noua, mai proaspata, model 2009 primavara.
3.ref la "s-au cumparat zeci de camere de luat vederi intr-un liceu mic unde toata lumea stie pe toata lumea."
Criteriul dupa care Cornelius clasifica liceele in mari sau mici, este cel al nr. de elevi("toata lumea stie pe toata lumea").
O privire aruncata pe site-ul admitere.edu.ro, ne arata numarul de locuri, din fiecare liceu. M-am uitat pe 4 ani si iata ce am gasit:
Sincai: nr. locuri: 224/224/224/224, in total in 4 ani=896 elevi
Viteazul:nr locuri: 280/280/280/280, in total in 4 ani=1120 elevi
Lazar: nr. locuri: 252/252/280/280, in total in 4 ani: 1064 elevi
Hasdeu: nr. locuri:252/252/224/252, in total in 4 ani: 980 elevi
Cosbuc: nr. locuri:/168/168/168/168 + gimnaziu: 90/60/60/90, in total: 972 elevi
Iorga: nr. locuri:140/140/140/140, in total: 560 elevi
Deci, liceele care au in medie cam 1000 elevi/an, sunt considerate, de Cornelius, licee 'mici". Pai, si cele care au cca 600 elevi cum sunt considerate? licee foarte mici?, iar cele mari tb sa aiba peste 1500 elevi? A naibi clasificare, ca eu nu mai inteleg nimic.
Sau poate ca, Cornelius a scos elevii de gimnaziu din calcul. Pai, ei invata tot in aceeasi cladire, si intra tot pe aceeasi poarta, si impart aceleasi clase, si circula pe aceleasi holuri si fac parte din liceu.
4. Ref la "toata lumea stie pe toata lumea", acesta se pare ca ar trebui, in conceptia lui Cornelius, sa fie criteriul in baza caruia sa se achizitioneze camerele de luat vederi.
Si ce facem, cand in liceu intra un individ, pe care nu-l stie nimeni, si face dezastru?
Oricum, camerele de luat vederi s-au razbunat pe Cornelius, ele neputand sa ofere indicii despre persoana care a mazgalit peretii cu numele lui. Se pare ca atunci cand e vorba de persoana sa, Cornelius apeleaza la camerele de luat vederi. Atunci sunt bune camerele....
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu